♥ nuffnangx ♥

Wednesday 30 January 2013

Jom Belajar Bahasa Inggeris (Siri I)

Ari ni jom kita belajar Bahasa Inggeris sama2 nak?? hihihi ^_^...
Entah kenapa la macam benak bebenor nak "speak in English" ni...
So, untuk memantapkan lagi kefahaman diri aku dengan Bahasa Inggeris ni...
Jom belajar dengan Google Trasnlate dulu...hihihi ^_~
For the first session, aku nak belajar poem Bahasa Inggeris...

Version Google Translate 
Kadang2 rasa nak gelak aku baca Google Translate ni...Hahaha ^_^...
Tapi sebenar nyer memudahkan juga la untuk kita memahami makna2 perkataan Bahasa Inggeris kan...Walaupun tunggang terbalik...^_~
OK...Yang ni pulak, version kefahaman aku...
Hope sama la terjemahan nyer dengan orang2 yang "terror" speaking kan...
Maklum la...aku ni baru nak belajar...


A Friend Like You
Rakan Seperti Anda

A friend like you is like no other friend
Seorang rakan seperti anda tidak sama seperti rakan lain
A friend like you is a friend I don't regret meeting
Seorang rakan seperti anda adalah kawan yang saya tidak rasa menyesal untuk berjumpa dengannya 
A friend like you is like a friend I can't scream at or fight with
Seorang rakan seperti anda adalah seperti rakan yang saya tidak akan  menjerit atau melawan dengannya 
A friend like you is like having no worries in my life
Seorang rakan seperti anda adalah seperti tidak mempunyai rasa kebimbangan dalam hidup saya
A friend like you is a friend that I don't want to lose
Seorang rakan seperti anda adalah seorang kawan yang saya tidak mahu kehilangannya
A friend like you is like being in comfort all day
Seorang rakan seperti anda adalah seperti saya berada di dalam keselesaan sepanjang hari
A friend like you is a friend I always wanted
Seorang rakan seperti anda adalah kawan yang saya sentiasa mahu dampingi
A friend like you is awesomely awesome
Seorang kawan seperti anda adalah tersangat hebat
A friend like you is random and funny
Seorang rakan seperti anda adalah rawak dan lucu
A friend like you is a friend that I love to death and I will never let go
Seorang rakan seperti anda adalah seorang kawan yang sehidup semati dan sukar untuk saya melepaskannya pergi
A friend like you is a friend I can tell all my secrets to
Seorang rakan seperti anda adalah seorang kawan yang saya boleh memberitahu semua rahsia saya kepadanya
A friend like you...
Seorang kawan seperti anda ..
A friend like you is like the little sister I have always wanted
Seorang rakan seperti anda adalah seperti adik kecil saya sentiasa mahukan 
A friend that I can go to tell them what's wrong
Seorang kawan bahawa saya boleh pergi untuk memberitahu mereka apa yang salah 
A friend like you is like having no dark days because you brighten them up
Seorang kawan seperti anda adalah seperti saya tidak mempunyai hari-hari gelap kerana anda akan menerangi hari-hari mereka 
A friend like you is a friend that opens up my eyes and helps me avoid bad things
Seorang rakan seperti anda adalah seorang kawan yang membuka mata saya dan membantu saya mengelakkan perkara-perkara buruk 
A friend like you is a type of friend that laughs at dumb things I say or do
Seorang rakan seperti anda adalah jenis kawan yang ketawa pada perkara-perkara bodoh yang  saya katakan atau lakukan 
A friend like you is a friend I am proud to call my best friend...
 Seorang rakan seperti anda adalah seorang kawan yang saya berbangga untuk memanggilnya kawan yang terbaik ...



Sekian dahulu untuk siri pertama " Jom Belajar Bahasa Inggeris"......
Nanti kita belajar poem lain pulak OK...♥ 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ CANTIK DI HATI ♥

Apabila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka Dia menyayangimu,
Bila Dia lambat makbulkan doamu, Maka Dia ingin mengujimu,
Bila Dia tidak makbulkan doamu, Maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.
Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan pun kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaan-Nya...

♥ TQ for Visit ♥