♥ nuffnangx ♥

Friday 25 May 2012

KaWaN...♥♥♥

Rasanya, macam susah nak jumpa kawan sejati zaman sekarang ni…kalau ada yang baik dengan kita tu…belum tentu hati nyer ikhlas…kadang2 rasa malas nak ambik hati dengan perangai kawan2 ni…tapi, biler kita wat x tahu…kawan tu mesti ambik kesempatan…kenapa erk??

x leh ker sekali dalam hidup kita, kita ikhlas?? tahu x betapa nikmat nyer jika kita ikhlas dalam setiap perbuatan kita?? aku ni, idak ler pandai sangat bab agama..tapi, cuba kita hayati lirik lagu nasyid kumpulan In-team ni…sebagai panduan untuk aku juga…
Apa itu UKHUWAH??
Ukhuwah (atau bahasa melayu nya disebut persaudaraan) adalah jalinan yang menghubungkan sebahagian dan sebahagian umat Islam yang lain dan berasaskan ikatan rabbani (ketuhanan) dan ketaatan kepada ALLAH.


Apa itu MAHABBAH??
Mahabbah ialah (kasih sayang, cinta dan mengasihi), harus difahami bahawa jika kita tidak bersetuju dengan pendirian seseorang maka janganlah hendaknya kita menolak semua yang datang daripadanya walaupun ianya benar. Perkara benar itu tetap sekalipun ianya datang daripada orang kafir.


Rasanya...orang yang betul2 normal, akan faham la maksud2 ayat di atas...marilah sama2 kita renungkan...♥♥♥


*kredit to en.google...segalanya dihujung jari anda...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ CANTIK DI HATI ♥

Apabila ALLAH cepat makbulkan doamu, Maka Dia menyayangimu,
Bila Dia lambat makbulkan doamu, Maka Dia ingin mengujimu,
Bila Dia tidak makbulkan doamu, Maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.
Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan pun kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaan-Nya...

♥ TQ for Visit ♥